Isnin, 14 Disember 2009

Tupperware..

tupperware . ia amat sinonim dengan tempat menyimpan sesuatu barang . kerap digunakan untuk mengisi makanan . di rumah aku . tupperware . atau lebih popular dengan . 'bekas' . ini . ada banyak terdapat di rumah aku . sememangnya banyak kegunaannya . isi ikan . buah yang telah dipotong . lada yang telah dikisar . kek pisang . permainan[..ini bagi adik2 aku yang agak kecil..] . juga tempat simpan pelbagai jenis butang[..ini bahagian mak aku.dia menjahit..]

tapi . sebenarnya bukan nak cakap tentang tupperware . tapi tentang 'bekas' . ya . bekas boyfriend aku .
actually . semalam dia telefon . i'm a little bit suprise . sebab memang tak sangka . dia akan call aku . tapi . dia macam sengaja nak benggangkan aku je? rupanya . dia call nak tanya result aku je . ha5 . tapi . memanglah aku bengang sikit . aku tahulah . aku tak sepandai dia . perasaan aku? bila dia tiba2 berbual tanpa memandang... entahlah . i don't know how to describe it .

dia : assalamualaikum..
aku : wa'alaikumsalam..
dia : dah makan?
aku : entah?..tak makan malam kot?
dia : result dah dapat belum..?
aku : em..dah.
dia : so, dapat berape..?
aku : alah..tak payah tanye lah..
dia : nape?..cepatlah cakap..dapat brape?
aku : tak baiklah...tak nak cakap!
dia : tak nak cakap sudah.!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
dia : tengah buat ape..?
aku : em..aa...menghadap komputer.
dia : owh!
aku : em..habis s[his name]..dapat brape?
dia : 3.78..
aku : terror seyh..
dia : takde lah..biase je..
aku : ah..yelah..
dia : em..ok lah..bye!
aku : ok bye..assalamualaikum.
dia : wa'alaikumsalam..
....tuuuttt...

em. itulah perbualan kami . aku agak janggal sebenarnya . tapi . takkanlah tak nak angkat telifon pulak bila ada orang yang call kan? tp . kalau aku . lebih baik mesej je . sekurang2nya . aku kena caj sendiri bayaran untuk satu mesej nak reply pada dia . so . aku seri dengan dia . ni . dia call pulak . kalau aku . tak sanggup bazir kredit . lainlah kalu dia aktif nomborkan? tapi mana boleh! aku maxis . dia digi . aduh!! tapi aku berterima kasih juga padanya . kerana dengan sukarelanya menghubungi aku .

harapan aku . dia jumpa yang lagi baik dari aku . dan aku boleh jadi kawan dengan dia . sampai bila2...AMIN!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan