Khamis, 24 Disember 2009

binggung . buntu . apa yang aku mahu? [2]

sambungan..


sekarang ni . aku amik sains tulen . ada biology . physics . chemistry . aku amik add math juga . semua sekali . 9 subject . aku nak dan sangat berkeinginan . untuk mendapat 9A+ untuk SPM . kalau difikirkan . da amik sains tulen tu . kerjalah . cabang2 yang berkaitan sains kan? the problem is . I’m not interested to be a doctor . or nurse . segala yang melibatkan hospital? and . sekarang ni pon . kalau boleh . aku ta nak jejak kaki kat hospital . walaupun . aku dilahirkan di hospital dulu . atau . hospital la yang akan menyelamatkan aku . andai kata apa2 terjadi pada aku . nak ade anak pon . kena masuk hospital . macam mane ni? anyway . aku ta berape minat bio . physics . ramai kawan aku kate . ia senang sahaje sebenarnya . kalau kite ingat konsep . formula yang terlalu banyak . membuat aku ta berape menyukai subject ini . aku ta suke tukar2kan unit . dari ini ke itu . it’s so complicated . i like chemistry .ingat na jadi . pharmacist . katanye . susah . tapi aku rase aku bole. kalau aku nak . but . it very disappointed . when u fail the subject . well . yang u minat kan? em . aku semakin buntu! ;6

aku minat subject kire2 . na jadi akautan . bole dapat banyak duit juga kan? subject math? insyaallah . tak de hal .tapi . aku ta amik prinsip akaun . sebabnya? aku takut aku ta bole nak bawak subject tu . membe2 lame aku kate .[time ue . aku belum pindah ke sekolah baru la] . akaun susah . kate noreen . dia kalau boleh nak drop . tapi dia amik bahagian akuan . so . ta boleh na drop . tapi bile aku suruh dia amik sains tulen . dia ta nak . sebab ade bio . em . lagi 1 . memilih kerjaya sebagai akautan . membuat aku berfikir dua kali . kenape? cikgu bahasa melayu aku ade cakap . cikgu ahmad syakir . or . papa syakir . na jadi akautan sekarang . susah na dapat kerja . sebab . di bank2 sekarang ni . sudah banyak mesin2 yang ada . yang lebih teliti . dan teratur dari manusia . untuk membuat kerja . then . i decided . i don’t want to be . akautan . [ i think so?]

2 ulasan:

  1. akk amik sains tulen gak...
    bljr bio best...
    ;)

    BalasPadam
  2. ye? sye ya minat bio snagt . em . sbab bnyak nk kne hafal . nme2 yg sush n pelik2? ;6

    BalasPadam