Khamis, 24 Disember 2009

binggung . buntu . apa yang aku mahu? [3]

sambungannya lagi..


aku sememangnye . interest . in seni . em . agak kurang seronok . di maktab . subject seni . hanya dua minggu sekali . aku ta kisah menyiapkan seni . walaupun ia mengambil mase . i’m enjoy doing it. it’s fun . to me lah . aku bole amik seni untuk subject SPM tahun depan . cikgu kate bole sahaje . membe2 aku yang lain [reshima sorang je kot?] dia kate aku patut amik seni . cikgu seni aku pon kate . exam seni ta sukar . cume banyak projek . lukisan . folio yang perlu disiapkan . well . aku nasih bingung . na amik ke tidak . em . aku tak tahu . kerja dalam bidang seni ape . yang boleh mendapat banyak wang . aku tak terfikir menjadi pereka fesyen . aku tak mempunyai banyak idea . aku ta nak menjadi pelukis komik . sebab aku ta berape pandai melukis komik . dalam seni . aku suka gune poster colour . em . aku ade terfikir tentang arkitek . tapi . boleh ke?

mase F5 tahun ni ade interview .[batch atas aku] . kaunselor ade keluarkan 1 buku . bagi aku . buku itu sangat bagus . dalamnya ada isi . tentang pekerjaan . yang bagusnya . brape lame kita perlu amik kursus untuk menceburi bidang . pekerjaan itu . ape yang kite perlu ade untuk dapatkan pekerjaan tu . semuanya disertakan . dan setelah dibelek2 buku itu . aku rase aku mahu menjadi physiologist . aku sebenarnye takut darah . sebab tu . aku tak mahu menjadi doctor . well . buat masa sekarang . itu lah yang aku rasa aku mahu jadi .

aku masih bingung . semestinya . tahun depan . aku ade interview . tentang ape yang aku nak jadi . so . aku perlu pasti tentang cita2 aku . aku tiada petunjuk mahu diikuti . aku anak 1st . tanye mak . mak kate suke hati . apalagi ini? well . insyallah . aku akan buat solat hajat dan solat istikharah . supaya ditunjukkan buat aku . ape yang sesuai . untuk aku . tapi . aku masih memerlukan seseorang untuk membantu .

somebody . help me!

2 ulasan:

  1. sma cm bff akk..
    mnat sni sgt2 dia tu...
    dia amik seni as subjek tmbhn untk spm...
    bnyk gak dia kna wat...
    klau adik mnat amik la..
    sbgai stu cra untk tmbh ilmu...

    p/s : akk dh hbis f5 ni pun,still blur bla org tnya psl cta2...haha..

    BalasPadam
  2. em . insyaallah . sye akan amik . tu pon . klu tak de aral yg mlintng .

    akak pon blur lgi? baek cri cite2 akak tu . cepat2!! ok? ;)

    BalasPadam